کد مطلب:320448 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:261

درایت امام خمینی
حضرت امام خمینی(ره) با درایت و هوشیاری، خطر بهائیان را برای اسلام و كشور، جدی دانسته و در درجه اول به روحانیت سفارشی اكید كرد كه مردم را از این خطر آگاه كنند. آن بزرگوار، در دیداری خطاب به علمای یزد چنین فرمود:

آقایان باید توجه فرمایند كه بسیاری از پست های حسابی به دست این فرقه است، كه حقیقتاً عمال اسرائیل هستند. خطر اسرائیل، برای اسلام و ایران بسیار نزدیك است. پیمان با اسرائیل در مقابل دول اسلامی، یا بسته شده یا می شود. لازم است علمای اعلام و خطبای محترم، سایر طبقات را آگاه فرمایند كه در موقعش بتوانیم جلوگیری كنیم. امروز، روزی نیست كه به سیره سلف صالح بتوان رفتار كرد. با سكوت و كناره گیری همه چیز را از دست خواهید داد. [1] .

حضرت امام از تسهیلات دولت برای مسافرت دو هزار نفر یا بیشتر از فرقه ضاله، به همراه پرداخت ارز و تخفیف بلیت برای سمیناری كه در لندن تشكیل می دهند، و در مقابل، مشكلاتی كه برای "حجاج بیت الله الحرام"، ایجاد می كنند، انتقاد كرده و آن را شاهدی بر سوء نیت دولت گرفتند. [2] .

البته روزنامه دنیا (سال 19، شماره 741، در 7 / 2 / 1342) از عزیمت دو هزار زن و مرد بهائی از فرودگاه مهرآباد به لندن خبر داد كه دولت، به هر نفر، پانصد دلار به نرخ دولتی ارز پرداخت نمود. علت عزیمت، اجتماع پانزده هزار نفری بهائیت در 8 اردیبهشت 42 برای معارفه گروه نُه نفری رهبران بهائیان بود. [3] .

حضرت امام در ادامه موضعگیری ها فرمودند:

دو هزار نفر را با كمال احترام، با دادن پانصد دلار ارز به هر یك (پانصد دلار از مال این ملت مُسلِم به بهائی داده اند)،... [و] به هر یك، هزار و دویست تومان تخفیف هواپیما [داده اند كه اینها]، چه بكنند؟ بروند در جلسه ای كه بر ضد اسلام در لندن تشكیل شده است، شركت كنند. [4]

در جای دیگر- با ذكر همین ماجرا - از تخفیف بیست و پنج میلیون تومانی شركت نفت به ثابت پاسال، (بهایی معروف) سخن به میان آورده و می فرماید:

این وضع نفت ما، این وضع ارز مملكت ما، این وضع هواپیمایی ما، این وضع وزیر ما، این وضع همه ما، سكوت كنیم باز؟ هیچ حرفی نزنیم؟ حرف هم نزنیم؟ ناله هم نكنیم؟... این سكوت مرگبار، اسباب می شود كه زیر چكمه اسرائیل، به دست همین بهائی ها، این مملكت ما، نوامیس ما پایمال شود. وای بر ما، وای بر این اسلام، وای بر این مسلمین! ای علما ساكت ننشینید!... استقلال مملكت و اقتصاد آن، در معرض قبضه صهیونیست ها است كه در این حزب بهائی ظاهر شدند، و مدتی نخواهد گذشت كه با این سكوت مرگبار مسلمین، تمام اقتصاد این مملكت را با تأیید عمال خود، قبضه می كنند و ملت مسلمان را از هستی در تمام شؤون، ساقط می كنند. تلویزیون ایران، پایگاه جاسوسی یهود است و دولت ها ناظر آن هستند و آن را تأیید می كنند.... [5] .


[1] صحيفه ي نور، ج 1، ص 44.

[2] روح الله حسينيان، سه سال ستيز مرجعيت شيعه، ص 168.

[3] محمد حسن رجبي، زندگينامه ي سياسي امام خميني، مركز اسناد انقلاب اسلامي، تهران، 1378 ش، ص 256.

[4] صحيفه ي نور، ج 1، ص 12.

[5] همان، ص 34-35.